Current Body

CURRENT BODY SE CONSOLIDA EN ESPAÑA

Current Body a company specialized and leader in techno beauty devices, has the need to make these products known in Spain.

The objective is to position CurrentBody as a leader in the beauty tech products market.

PR and Communication Campaign Objectives

  1. To generate expectation and curiosity about these devices.
  2. Increase brand visibility in key women’s press and beauty media.
  3. Highlight the unique features and benefits of CurrentBody devices.
  4. Establish relationships with opinion leaders in the beauty/wellness/antiaging field and find the perfect ambassador for Spain.
  5. To allow tier 1 media to test the devices.

Communication Strategy

Press Release: Distribute a detailed press release to the appropriate press, highlighting technical features, user benefits, and expert testimonials.

 Product press mailing

Results

– Media Coverage

– Positive Opinions

– Initial Sales

Conclusion

The PR and communication strategy implemented to publicize CurrentBody devices in Spain is being a success and being well received in the media. Since March we have had more than 25 clippings obtaining almost 3 million euros of PR value and more than 100 million reach.

Inauguración de Bestial
by Rosi la Loca

Con motivo de la inauguración de Bestial by Rosi la Loca, sexto concepto del aclamado grupo de restauración especializado en conceptos disruptivos y altamente atractivos, desde Filippa se trabajó una estrategia de apertura en la que durante el mes de abril se trabajo en tres fases con tres objetivos diferentes:

Soft Opening: Durante una semana se realizaron invitaciones a una red de contactos de la agencia para que el restaurante comenzase a rodar y pudiésemos contar con un feedback cercano.

Cenas de prensa: Organizamos dos cenas con periodistas altamente cualitativos (ej. El País, ABC, Elle…) durante las cuales pudimos compartir con ellos el concepto inspirado en el fondo del mar y la ciudad propuesta gastronómica.

Cena con influencers: Se celebró una cena con más de 20 perfiles y sus acompañantes que disfrutaron de la experiencia única del restaurante.

Esta estrategia nos ha permitido alcanzar unos resultados únicos y sacar el máximo rendimiento a esta apertura:

PRENSA:

CLIPPINGS PR VALUE ECONOMIC VALUE
33 4728.950€ 78.401.137

INFLUENCERS:

IMPACTOS PR VALUE ECONOMIC VALUE
44 4728.950€ 78.401.137
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